Sabtu, 25 November 2017

Chong Wei sedia jadi penyumbang mata

ARKIB : 11/05/2008
JAKARTA - Jaguh perseorangan negara, Lee Chong Wei sudah bersedia untuk menukar watak daripada sekadar pemain simpanan di Jakarta empat tahun lalu kepada penyumbang utama setiap mata Malaysia apabila memulakan kempen badminton Piala Thomas di Stadium Istora, Senayan hari ini.

Pada 2004, tidak banyak yang mampu dilakukan oleh Chong Wei ketika Malaysia tersingkir di suku akhir selepas tumpas 1-3 kepada Indonesia kerana dia sekadar menjadi pemanas bangku simpanan.

Dua tahun kemudian, dia kurang menyerlah ketika menimba pengalaman sulung beraksi sebagai perseorangan pertama Malaysia di Jepun, namun kali ini, Chong Wei lebih yakin untuk memberikan impak maksima kerana turun sebagai pemain nombor dua dunia dan penyandang juara Terbuka Indonesia.

"Sasaran saya kali ini adalah mengutip mata dalam setiap perlawanan saya, bermula dengan membantu Malaysia menundukkan England esok.
SUMBER-Artikel Penuh: http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0511&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan&pg=su_04.htm#ixzz4zRvciJOw

© Utusan Melayu (M) Bhd

Tiada ulasan:

Catat Ulasan